CORONA COVID-19 MAATREGELEN

Vanaf 17-4 is bekend dat tandartsen als eerstelijns zorgverlener weer mogen behandelen onder strikte voorwaarden. Reden is dat de algemene gezondheid gevaar loopt als de gebitsgezondheid achteruitgaat. Daarnaast is bewezen uit onderzoek, ook in de eerste maanden van de COVID-19 dat de infectie risico’s nihil zijn doordat wij als tandarts al strikte infectiepreventie nastreven.

Door aangescherpte richtlijnen willen wij nog meer zorg dragen voor een veilige behandeling.

De richtlijnen die wij gebruiken:

1. we geven geen handen meer en raken niets aan in de praktijk.
2. patienten desinfecteren de handen bij binnenkomst in de wachtkamer
3. we laten minder patienten binnen op ruimere afstand. U wordt verzocht om alleen te komen zonder begeleiding. In de behandelkamer mag geen begeleiding binnen anders dan bij kinderen. Grote gezinsafspraken proberen we te fragmenteren door een voor een de behandelkamer binnen te gaan.
4. behandelaren hebben mondkapje al op bij binnenkomst patient, met een gezichtsshield
5. indien nodig wordt u verzocht te spoelen met waterstofperoxide 1% voor de behandeling
6. u wordt nadrukkelijk verzocht NIET HET GEZICHT AAN TE RAKEN!!!!!!!!!!!!
7. er wordt extra tijd ingelast om de behandeling te laten verlopen ook omdaarna de stoel en de ruimte te desinfecteren.
8. komt u niet ongevraagd naar de praktijk, maar bel ons eerst.

De volgende patienten mogen voorlopig niet behandeld worden;

A. patienten met een verminderde weerstand zoals
nieraandoeningen,een autoimmuun ziekte, chemotherapie en bestraling en kanker en HIV patienten.

B. PATIENTEN MET SYMPTOMEN VAN MOGELIJK COVID-19 ZOALS VERKOUDHEID, NIEZEN, HOESTEN, KEELPIJN, MOEILIJK ADEM EN KOORTS HOGER DAN 38 GRADEN OF ALS DEZE NOG NIET TWEE WEKEN VOORBIJ ZIJN.

C. personen ouder dan 18 jaar woonachtend in verpleegtehuis of met een verstandelijke handicap

Toeslag voor extra maatregelen in verband met SARS-CoV-2
U kunt bij ons veilig terecht voor uw mondzorgbehandeling. Voor de extra maatregelen die wij nemen in verband met het SARS-CoV-2 virus brengen wij een toeslag van € 4,26 per patiënt in rekening. Als u een mondzorgverzekering heeft, wordt deze toeslag met code C88 door uw ziektekostenverzekeraar vergoed.

Vergoeding toeslag bij kinderen tot 18 jaar
Alle mondzorg (behalve orthodontie, kroon- en brugwerk) voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed vanuit de basisverzekering, zo ook de code C88.

Bij twijfel kunt u ons telefonisch bereiken.

Dank u voor uw begrip

sliderachtergrond1-min
sliderachtergrond2-min
parallax